niedziela, 20 maja 2012

Blog warty uwagi

   Jak już wspomniałam we wcześniejszym poście w Internecie można znaleźć dużo interesujących rzeczy. I tak natknęłam się na interesujący blog Bogusława Śliwerskiego, profesora zwyczajnego Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Jego blog dotyczy... pedagogiki. Ale nie tylko. Również pisze o oświacie, edukacji alternatywnej, szkolnictwie, o zagadnieniach dotyczących wychowania, etyki, pedagogicznej oraz co ciekawsze znajdziemy tam też recenzje i informacje o konferencjach. I ile udało mi się doczytać: na przestrzeni lat 2007-2011 wydał około 11 książek.


   Czytając tego bloga mogłabym wskazać każdy wpis jaki tam się znajduje jako ciekawy i szalenie dla nas, pedagogów, ważny. Chciałabym jednak szczególnie zwrócić uwagę na wpis o tytule » Wystarczy, że płacą za "studia" bez studiowania «. Poruszony jest temat studentki prywatnej wyższej szkoły w Łodzi. Dlaczego to jest ciekawe? Tak się złożyło, że ostatnio często słyszymy o takich sytuacjach jak poniżej "Należy mi się dyplom, bo płacę". Studentka napisała do Profesora z prośbą o pomoc, gdyż jedna z jej prowadzących nie chce jej zaliczyć ćwiczeń. Jak krytykuje taką postawę nie tylko studentki, ale i prowadzących, i samego dyrektora szkoły Profesor? Przeczytajcie sami: 





*A to jest prywatna strona Profesora: http://boguslawsliwerski.pl/ 

2 komentarze:

  1. uwielbiam czytać bloga Profesora Śliwerskiego. Marzę tylko o tym by miec więcej wolnego czasu i przeczytać wszystkie Jego wpisy.
    Co do artykułu i zdania Profesora.. No cóż, zgadzam się. To chyba każdy normalny Pedagog przyzna, chociaż nie wiem jak rozróżnić normalnego i nienormalnego ;) na początku cieszyłam się, że studentka napisała ten list i zwróciła na niego uwagę właśnie jako student (mowa o robieniu w bambuko studentów). kiedy przeczytałam natomiast bodajże przedostatnie zdanie to mi ręce opadły...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, mi też. Potem przychodzą do pracy i się dziwią dlaczego tyle wymagamy i czyja to wina, że sobie nie radzą z dziećmi.

      Usuń